Jak pogodzić najnowsze modowe trendy z odpowiedzialnym i zaangażowanym stosunkiem do otaczającej nas rzeczywistości? To z poszukiwania odpowiedzi na tego typu pytania powstała marka INOTY, która pozwala w kreatywny sposób określić nie tylko swój indywidualny styl, ale też światopogląd.
Jej koncept kreują dwa alternatywne stylistyczne światy. INTROVERT i EXTROVERT, każdy odzwierciedla inny, zarówno modowy, jak i kulturowy background. Pierwszy jest minimalistyczny i oparty na prostych, eleganckich liniach. To pochwała ekologicznych i jakościowych materiałów oraz futurystycznych wzorów, których estetyka nawiązuje do filozofii projektowania w duchu Less Is More. Drugi, wykorzystuje ofertę second handów i stanowi wariację na temat szeroko pojętej różnorodności. To mariaż kolorów, deseni i tkanin, których patchwork wykracza poza standardowe myślenie o designie. Ich kontrast godzi modułowy charakter ubrań i wspólne przesłanie: moda może stanowić rodzaj osobistego manifestu – to obraz konkretnych idei, wartości, ale też stylistycznych poszukiwań.
Ich spektrum, w przypadku INOTY, daje ogromną swobodę wyrazu. Co więcej, wybór danego projektu definiuje zarówno indywidualny styl, jak i wpisuje się w model nowego konsumpcjonizmu. To świadoma i odpowiedzialna decyzja, która sytuuje klienta po stronie ekologii oraz zrównoważonego rozwoju, i to nie tylko w obszarze mody.
Obie kolekcje powstają w małych, lokalnych manufakturach, m.in. na terenie Warszawy, a ich produkcja odbywa się w krótkich, limitowanych seriach. W przypadku linii INTROVERT ubrania posiadają uznane w branży certyfikaty GOTS i OEKO-TEX. Bez względu na wybór kolekcji, produkty można też dowolnie komponować. O wykończeniu koszul i fasonie rękawów decyduje klientka/klient, który ma wpływ na to, w jaki sposób zestawi poszczególne moduły. Ale to nie wszystko! Wybiera ona/on też organizację pozarządową, na jaką zostaje przekazana darowizna, stanowiąca aż 10% procent zysku z zakupów.
Za koncept artystyczny i strategiczny marki odpowiada pochodzący z Zakopanego projektant i stylista, Sebastian Gąsienica Łuszczek, dla którego moda na poziomie inspiracji stanowi intrygujący obraz sztuki, współczesnej architektury i polityki.