Markę NODOBRA, Dominika Janerka założyła na początku 2020 roku. Ukończyła projektowanie bielizny na łódzkim ASP i właśnie tam narodził się pomysł na własną markę. W chwili obecnej wszystkie produkty są projektowane, konstruowane i szyte przeze nią samą od podstaw. Zależy jej na tym, aby bielizna była idealnie wykończona i służyła jak najdłużej. Stara się wybierać takie rozwiązania, które zapewniają jak najwyższą jakość i funkcjonalność. Do każdego produktu dobiera pasujące wykończenia. Przykłada wielkie starania do odpowiedzialnej produkcji, dzięki temu, że wykonuje każdy produkt sama ma kontrolę nad ilością odpadów, która w przypadku NODOBRA jest znikoma. Kilka słów o samym NODOBRA – idea jest taka, żeby poczuć magię „Feels like NO BRA”!
MISJA:
Świadomość ciała – Dominika chce budować markę, która będzie wspierać samoakceptację i samoświadomość na każdym etapie rozwoju. Tworzyć społeczność, która będzie wsparciem dla kobiet niezależnie od ich różnorodności. Bielizna i ubrania projektowane w NODOBRA mają być wyjątkowe pod względem wygody i komfortu użytkowania, ale jednocześnie codzienne. Chce, aby każda z nas potrafiła cieszyć się sobą, swoim ciałem i tak niewielkim gestem, jakim jest wybór garderoby celebrowała każdy lepszy i gorszy dzień.
Minimum 1% rocznego obrotu NODOBRA jest przeznaczony dla fundacji Rak’n’Roll, wspierającej kobiety w walce z nowotworem piersi.
IDEA:
Świadome wybory – uwielbiając koronki i transparentność w projektowaniu bielizny trudno jest stworzyć markę w 100 % ekologiczną ze względu na składy materiałów. Projektantce zależy na tym, aby ograniczyć niekorzystny wpływ jej pracy na nasze środowisko, dlatego postanowiła, że będzie pozyskiwać surowce od innych marek. W samej Łodzi jest bardzo dużo firm, które produkują bieliznę i generują duże ilości odpadów, pozbywają się stanów magazynowych koronek w ilościach od 1 mb nawet do 50 mb. Dla większych producentów jest to za mało, aby dodać dany wzór do kolekcji. Dominika uważa, że w małej manufakturze jest w stanie wykorzystywać takie ilości. Projektuje dany model, a kiedy skończy się materiał po prostu zmienia go na inny. W takiej sytuacji zawsze informuje o tym klientkę i daje możliwość wyboru koronki. Obecnie wszystkie zamówienia są szyte na bieżąco, co sprawia, że minimalizuje nadprodukcję, dlatego też kolekcje składają się tylko z kilku modeli.
Produkty pakuje w tekturowe kartoniki, do owijania produktów używa papieru, aby wyeliminować zużycie plastiku. Jeśli do powstania produktu niezbędne jest zakupienie materiałów u producenta to zawsze wybiera tylko takie, które są oznaczone certyfikatem OEKO – TEX lub GOTS.