Lokalne marki ubierają nie tylko Polaków, ale i nasze zwierzęta
Pandemia koronawirusa zmusiła nas wszystkich do zamknięcia się w domach. Wiele osób z powodu problemu z samotnością, czy po prostu większej ilości wolnego czasu, zdecydowało się na zakup lub adopcję czworonoga. Tak też schroniska opustoszały, a hodowle przeżywały prawdziwe oblężenie. Dziś co drugi Polak posiada jakieś zwierze domowe i jak się okazuje, na nasze czworonożne pociechy, które traktujemy jak członków rodziny, nie szczędzimy pieniędzy. Chcemy by miały najfajniejsze gadżety, stylowe akcesoria, piękne obroże, czy szelki, i najmodniejsze ubrania, ponieważ zdajemy sobie sprawę z tego, że wygląd pupila, świadczy o jego właścicielu. Moda dla zwierząt, szczególnie dla psów w ostatnich latach stała się niezwykle opłacalnym interesem, bowiem coś co kiedyś uważaliśmy za fanaberię, dziś jest całkowicie normalne, a stylowe czworonogi można spotkać na każdym kroku. Nic dziwnego, że tym tematem zainteresowały się również największe światowe domy mody, jak: Chanel, Gucci, Marc Jacobs, Valentino, Versace, czy Moncler. Kombinezony, swetry, szaliki, buty, czy dresy to tylko niektóre z elementów garderoby, w które możemy zaopatrzyć naszych pupili. W kraju mamy do wyboru coraz więcej lokalnych marek oferujących akcesoria dla zwierząt świetnej jakości, obok których ciężko przejść obojętnie. Jesteśmy coraz bardziej świadomymi konsumentami, chcemy dbać o planetę i dlatego wybieramy lokalne firmy, które dbają o zrównoważoną produkcję. Lubimy się modnie ubrać, cenimy designerskie gadżety, a odpowiadając na stwierdzenie Paris Hilton, która uważa, że pies jest jak biżuteria, robimy wszystko by pasował do właściciela niczym najpiękniejsze klejnoty.
Historia psiej mody. Od kolczatek, przez piękne włoskie stroje, aż po “Pet Fashion Week”
Chociaż mogłoby się wydawać, że ubieranie czworonogów to wymysł XXI wieku, ma ono swoje początki już w starożytności, kiedy to zwierzętom zakładano stroje bojowe, co wiązało się z funkcjami praktycznymi. Nie tylko konie, ale i psy brały udział w zbrojnych akcjach, a by były lepiej chronione okrywano je materiałem podobnym do derki, czyli tzw. płachty, którą dziś okrywa się konie. W średniowieczu psy na walki ubierane były głównie w obroże, a kolczatki i stroje ochronne zabezpieczające całego czworonoga były rzadkością. Z czasem sporą przemianę przeszły również wspomniane obroże, ponieważ skórzane paski i kolczatki tworzone z gwoździ, zostały zastąpione specjalnymi ćwiekami, a idąc dalej, zadbany pies o idealnej sylwetce i kształcie uszu był symbolem wysokiego statusu jego właściciela. Renesans to czas większej estetyki w strojach dla pupili, czego przykładem są przepiękne ubiory zwierząt domowych Włochów, zamieszkujących północną i środkową część kraju. Moda wśród czworonogów zaczęła w końcu wynikać nie tyle z potrzeb estetycznych, co funkcjonalnych, by ochronić je przed niskimi temperaturami, co jest szczególnie ważne dla psów o krótkiej sierści. Chociaż początków tego trendu doszukać się można we Francji, to najbardziej znanym przykładem w historii są Eskimosi, którzy stworzyli specjalne buty chroniące łapy psów zaprzęgowych. Były niezbędne czworonogom podczas dalekich podróży w zimnie i śniegu. Dziś ten element praktyczny został utrzymany, chociaż spora część właścicieli przykłada dużą wagę do atrakcyjnego wyglądu ich pociech. Dla psów w kraju, gdzie przez sporą część roku jest zimno i mokro, niezbędne stają się bluzy z kapturem, swetry, płaszcze przeciwdeszczowe, sweterki, a także buty – potrzebne szczególnie w okresie zimowym, kiedy sól, którą posypywane są chodniki, podrażnia łapki naszych pupili.
Dziś zainteresowanie modą dla zwierząt jest coraz większe, a potencjał biznesu jest ogromny. Właśnie dlatego powstały specjalne pokazy psiej mody, jak np. “Pet-a-Porter” mający miejsce w Harrodsie w Londynie, czy “Pet Fashion Week” odbywające się w Nowym Jorku i Sao Paulo. Psie kolekcje decydują się tworzyć nawet najwięksi projektanci z całego świata. “Szczekający Jacobs” autorstwa Marca Jacobsa okazał się strzałem w dziesiątkę, projekty Anthony’ego Rubio, który tworzy ubrania dla psów niczym dzieła sztuki z wykorzystaniem kamieni szlachetnych są rozchwytywane, natomiast kurtki słynnej marki Moncler dla czworonogów, których koszt zaczynał się od około 2 tysięcy złotych, wyprzedały się w tempie ekspresowym. Nie tylko ubranka, ale również akcesoria, posłania i gadżety to punkt zainteresowań znanych domów mody. Co ciekawe ceny kolekcji dla zwierząt nie odbiegają znacznie od tych dla ludzi, dlatego strój dla pupila od Prady, Valentino, Versace, czy Yves Saint Laurent to bez dwóch zdań prawdziwy luksus i ogromny wydatek. Najczęściej sięgają po nie właściciele psów małych ras, jak np. yorków, chihuahua, czy spanieli. Pojawia się jednak pytanie, jak wiele osób stać na miskę do wody za niemal 3 tysiące złotych?
Wyraz miłości do pupila. Dlaczego warto kupować akcesoria dla zwierząt?
Zwierzęta w oczach ludzi są coraz częściej humanizowane. Wiele osób zamiast na dziecko, w pierwszej kolejności decyduje się na psa lub kota, a pupile traktowani są jak członkowie rodziny. Nic więc dziwnego, że dbamy o nie w równym stopniu, co o siebie samych i chcemy kupować im najlepsze produkty. Coraz chętniej inwestujemy nie tylko w oryginalne obroże, szelki oraz smycze, ale również zabawki, akcesoria, legowiska, kosmetyki i ubrania. Chcemy by nasze czworonogi wyglądały modnie i stylowo, jednak nie możemy zapominać przy tym wszystkim o ich dobru, komforcie i zdrowiu. Oczywiście wymyślne suknie, przebrania, czy eleganckie akcesoria są niejako modą zupełnie niepotrzebną zwierzakowi, dla którego najważniejszy jest kochający dom i pełna miska jedzenia, jednak coraz częściej udomowione zwierzęta potrzebują np. ubrań do lepszego funkcjonowania. To dotyczy przede wszystkim psów krótkowłosych, które mają cienką warstwę tłuszczową, małych ras, psów sprowadzanych z najdalszych zakątków świata, przystosowanych do innego klimatu niż mamy w Polsce oraz nieco starszych pupili. Przy zakupie jakichkolwiek elementów garderoby dla czworonoga nie można kierować się wyłącznie dobrą jakością materiału, czy pięknym wyglądem, ale przede wszystkim komfortem. Takie ubranie nie powinno krępować ruchów, uniemożliwiać załatwiania potrzeb fizjologicznych i okrywać takich części ciała jak: ogon, łapy, uszy i głowa. Rozmiar powinien być idealnie dopasowany, natomiast strój powinien spełniać swoje funkcje. Najważniejszymi cechami jest ciepło, wygoda, nieprzemakalność, fakt, że przepuszcza powietrze i łatwość założenia. Wówczas na pewno zwierzak będzie zadowolony, prezentując wybrane przez swojego właściciela kreacje na spacerach. Kupując przepiękne legowisko, pasujące do wystroju mieszkania, trzeba również pamiętać o jego funkcjonalności, natomiast obroże, czy szelki dobierać odpowiednio do posiadanej rasy psa, bowiem tak jak w przypadku ludzi, nie wszystko nadaje się dla każdego.
Mieszkańcy Azji, czy Stanów Zjednoczonych często kiedy chcą w wyjątkowy sposób zadbać o swojego psa, czy kota udają się do specjalnych restauracji, spa, groomera, psiego psychologa, hotelu, myjni automatycznej czy zakładu kosmetycznego. Sektor usługowy dla zwierząt na świecie jest niezwykle różnorodny, jednak w Polsce dopiero się rozwija. Oprócz psiego fryzjera, czy spa, możemy skorzystać z psiego przedszkola, a do restauracji coraz częściej zostaniemy wpuszczeni ze swoim czworonogiem, gdzie ten może liczyć na miskę wody. Na mapie znajdziemy także lodziarnie, które w swojej ofercie posiadają specjalne lody dla psów.
Postaw na polskie marki i wyjątkowe artykuły dla zwierząt
Polskie firmy wyróżniają się na światowych rynkach, nie tylko kiedy mówimy o modzie dla ludzi, ale również i tej dla naszych czworonożnych przyjaciół. Rynek artykułów dla zwierząt w kraju ma się naprawdę dobrze i staje się coraz bardziej luksusowy. W czasie pandemii koronawirusa zaobserwować można spore wzrosty w sprzedaży karmy i akcesoriów dla naszych pupili, czego skutkiem jest fakt, iż rynek produktów i usług dla zwierząt wart jest już 5 miliardów złotych i wciąż rośnie. Często oszczędzamy na sobie, ponieważ chcemy zadbać o swoje psy lub koty. Mają być tak samo piękne, stylowe, zdrowe i żyć na takim samym poziomie jak ich właściciele. Na rodzimym rynku nie brakuje firm, które oferują nam produkty dla czworonogów, tworzone w kraju z największą starannością. Przygotowaliśmy zestawienie marek, które naszym zdaniem są warte uwagi, jeżeli chcecie zadbać o swoje zwierze jak najlepiej. Część z nich znajdziecie oczywiście na Local Brands.
Chloe’s Home
Celem marki jest uprzyjemnianie życia czworonogom, bowiem ich merdający ogon jest dla każdego oznaką szczęścia. W ofercie posiadają produkty nie tylko dla psów, ale i kotów, a wszystko uszyte jest w 100% w Polsce. W sklepie znajdziemy między innymi: legowiska, boxy na zabawki, koce i maty, ubranka, muchy i bandamki, siedziska do samochodu, a nawet specjalne schodki dla czworonogów. Co charakteryzuje firmę? Piękny design, wysoka jakość i komfort zwierzaka na pierwszym miejscu. W ich produktach zakocha się każdy, kto lubi otaczać się luksusem i chce tego samego dla swojego pupila.
HEY DOG Co.
Lokalna firma z Krakowa, produkująca w kraju z niezwykłą dbałością i troską o środowisko. Tworzą produkty najwyższej jakości, nie wykorzystują do produkcji tworzyw sztucznych, plastiku ani kleju. Spora część materiałów pochodzi z recyklingu, końcówek serii lub starych ubrań, poddanych upcyklingowi. HEY DOG Co. łączy pasję do designu, rzemiosła i psów, a w swojej ofercie mają obroże, smycze oraz bandany. Wszystkie akcesoria produkowane są w małych i limitowanych seriach, przez co są niezwykle unikatowe. Projekty firmy mają być dowodem przyjaźni między człowiekiem, a zwierzęciem, a powstają w myśl zasady “nowoczesny design dla nowoczesnych psów”. Takie marki uwielbiamy i jesteśmy przekonani, że każdemu właścicielowi czworonoga przypadnie ona do gustu.
Wooldog
Polska marka odzieżowa dla psów stworzona przez Ksawerego Jankowskiego, który postawił na naturalny surowiec jakim jest wełna. Każdy produkt przygotowywany jest ręcznie na drutach przez utalentowanych artystów. W ofercie Wooldog znajdziemy przede wszystkim swetry, kominy i koce wyprodukowane z naturalnej wełny. Jak wiadomo materiał ten jest nie tylko ciepły, ale również antyalergiczny i niezwykle miękki, dzięki czemu mamy pewność, że nasze czworonogi czują się w nim komfortowo. Produkty firmy wybierają takie gwiazdy jak: Joanna Koroniewska, czy Małgorzata Rozenek-Majdan, a nawet pewien multimilioner z Nowego Jorku.
Psyjaciele
Polska marka z wartościami, tak w skrócie można przedstawić firmę tworzącą niepowtarzalne, zabawne produkty najwyższej jakości dla psów i kotów. Założyciele marki Psyjaciele przywiązują ogromną wagę do wspierania schronisk, organizują kampanię 1% oraz aktywnie promują adopcję psiaków. Dodatkowo starają się dbać o środowisko na każdym etapie produkcji, nie używają folii, nie pakują paczek w stretch, używają ekologicznych wypełnień i tektury z recyklingu. Wzory ich produktów stworzone zostały przez polskich artystów, rysowników i ilustratorów, a wyprodukowane przez polskich wykonawców. Zachęcają również swoich klientów do życia w duchu “zero waste”, proponując ciekawe pomysły na spożytkowanie pudełka, w którym otrzymują paczkę. Właśnie takich firm na lokalnym rynku nam potrzeba!
Amibelle
Polska marka produktów dla psów i kotów, która stawia na lokalną produkcję i wspieranie lokalnych przedsiębiorców. Agnieszka i Gosia – założycielki Amibelle każdą rzecz oglądają po 100 razy i dają do testowania własnym zwierzakom, by zdecydować, czy nadaje się do wprowadzenia na rynek, ponieważ najważniejsza jest dla nich jakość. W ich ofercie znajdziemy legowiska, ubranka, budki, maty, foteliki, torby, drapaki, zabawki i wiele innych akcesoriów. Jednym słowem każdy znajdzie tu dla swojego pupila coś interesującego. Nic więc dziwnego, że firma sprzedaje swoje produkty nie tylko w kraju, ale również poza jego granicami.