Społeczność modowa w Polsce
/ 21 lutego 2024

AGAZI, wygodny krok w stronę modowej rewolucji

Debiutująca polska marka obuwnicza, wkracza na rynek z impetem redefiniując modę – modny wg AGAZI znaczy „z szacunkiem dla planety, środowiska i człowieka”. Jej filozofią jest tworzenie minimalistycznych w designie, lecz wysokiej jakości wygodnych butów „na lata”, których produkcja jest całkowicie cruelty free. 

Esencją marki jest sięganie po materiały, których produkcja ma jak najmniejszy negatywny wpływ na środowisko i jak największy pozytywny wpływ na zdrowie i wygodę użytkowników. 

Wszystkie modele obuwia powstają z certyfikowanych materiałów pochodzenia roślinnego, takich jak skóra z jabłek (odpadów po produkcji soków i przetworów jabłkowych), skóra z winogron (odpadów po produkcji wina we Włoszech), materiał z bambusa czy naturalnego korka, którymi wyłożone jest wnętrze każdego modelu AGAZI. Marka stawia na technologie i nie boi się innowacji, poszukując coraz lepszych rozwiązań pozwalających na postawienie kolejnych kroków w stronę tzw. „zero impact”. Jednym z nich jest podeszwa z trzciny cukrowej zastosowana w sneakersach BLANKA – technologiczna innowacja na skalę światową, pozwalająca naturalnym surowcem zastąpić to, co zwykle powstaje z materiałów ropopochodnych. 

AGAZI wprowadza minimalistyczne, ponadczasowe modele butów, wykonane przez polskich rzemieślników – w zdecydowanej większości kobiety. Sprawdza też swoich dostawców nie tylko pod kątem prawnym, ale także w kontekście etycznym, ludzkim – wszystko po to, by zapewnić pełne przestrzeganie praw pracownika/człowieka/zwierząt/planety na każdym etapie produkcji. 

To odpowiedź marki AGAZI na snobistyczne pojmowanie luksusu, nadmierny, często impulsywny konsumpcjonizm i coraz częściej pojawiające się przypadki braku etyki w branży modowej.

Założycielką marki jest Agnieszka Ziółek – prawniczka, która zmiany zaczęła od siebie – wymieniając posadę w międzynarodowej korporacji na własną odpowiedzialną markę, która małymi kroczkami może zrewolucjonizować przemysł obuwniczy, zmieniając przy tym podejście klientów do konsumpcji. 

„Przy ok. 8 miliardach ludzi, na całym świecie produkuje się pomiędzy 100 a 150 mld sztuk odzieży i obuwia rocznie. Jednocześnie ciężarówka pełna odzieży co sekundę ląduje na wysypiskach na świecie. Czy to nie szaleństwo? Już teraz branża modowa odpowiada za ponad 10% światowych emisji dwutlenku węgla do atmosfery – to dwukrotnie więcej niż międzynarodowy rynek lotniczy i morski razem wzięte. Świat mody potrzebuje zmiany, której nie dokonają za nas żadne regulacje. Dokonać jej mogą przede wszystkim konsumenci dzięki swoim bardziej świadomym i przemyślanym wyborom.” – mówi założycielka marki. 

AGAZI skierowana jest do świadomych i aktywnych klientów, dla których ważna jest etyka w procesie produkcji na każdym jej etapie, a także wygoda obuwia. Wszelkie dodatki zostały ograniczone co minimum, co ma ułatwiać recykling obuwia w przyszłości, a te, które zostały zastosowane wykonane są z poddanych recyklingowi zużytych plastikowych butelek, sznurówki z celulozy drzewnej oraz lnu, a wkładki do wnętrza obuwia z naturalnego korka. 

W debiutanckiej kolekcji znajdziemy m.in krótkie sneakersy wykonane ze skóry z jabłek, sneakersy ze skóry winogronowej, a także 3 w 1 loafery ze skóry z jabłek i kukurydzy, które dzięki wymiennym wkładkom dekoracyjnym dają trzy opcje kolorystyczne tego samego klasycznego modelu loaferów. 

W pierwszej kampanii AGAZI zobaczymy Martę Dyks – modelkę i aktywistkę, która stanęła przed obiektywem Mateusza Grzelaka. Efektem tej współpracy jest sesja zdjęciowa pokazująca nie tylko buty, ale również oddająca ducha i DNA marki. Wszystkie zdjęcia powstały w Warszawie.

Credits
Foto: Mateusz Grzelak
Make-up: Kasia Biały
Hair: Daniel Gryszke
Stylist: Katarzyna Mioduska
Model: Marta Dyks / Rebel Models